Domates yolda yüzde 60 zamlanıyor

Domates Fiyatları Yükseliyor: Tarım Maliyetlerindeki Artışlar Zinciri

Tarımda yaşanan maliyet artışları, akaryakıt ve işçilik ücretlerine yapılan zamlar, sebze ve meyve fiyatları arasındaki makası genişletmeye devam ediyor. Antalya Hali’nden çıkan 25 TL’lik bir kilogram domates, İstanbul’daki hallerde %60 artışla 40 TL’den satışa sunuluyor. Bir TIR’ın Antalya’dan İstanbul Bayrampaşa Hali’ne taşıma maliyeti geçen yıla göre ortalama 26 bin TL iken, bu yıl 32 bin TL’ye çıktı. Bu maliyetin 3’te 1’i sadece akaryakıt giderlerinden oluşuyor.

Akaryakıt Giderleri 12 Bin TL’yi Aşıyor

Türkiye Halciler Federasyonu Başkanı Yüksel Tavşan, Antalya’dan 30 TL’ye çıkan bir kilogram domatesin, İstanbul Hali’ne 40 TL’den aşağıya satılamayacağını vurguladı. Yüksek işçilik ve kira maliyetlerine sahip olan marketlerin, %30-40 arasında marj belirlemedikleri takdirde zarar edebileceklerini aktardı. Antalya Hali’ndeki domates fiyatları 25-35 TL arasında değişirken, İstanbul Avrupa Yakası Halleri’nde 40-50 TL arasında seyrediyor.

Nakliye ücretlerine ilişkin bilgilere göre, geçen yıl 23-26 bin TL maliyetle İstanbul’a ulaşan bir TIR’ın bu yılki taşıma ücreti 32 bin TL’ye yükseldi. 25 tonluk bir TIR’ın sadece akaryakıt masrafı 12 bin TL’yi bulurken, otoyol geçiş ücretleri, yol masrafları ve sürücü giderleri toplamda 10 bin TL’yi aşıyor. Motorin fiyatlarında yaşanan artışlar ve zirai mazot zamları da tarım maliyetlerini olumsuz etkiliyor.

Maliyet Artışları Fiyatlara Yansıyor

Türkiye Halciler Federasyonu Başkanı Yüksel Tavşan, üretim, işçilik ve nakliye maliyetlerinin, bir kilogram ürün için yaklaşık 10 TL’ye denk geldiğini belirtti. Yüksek kira ve işçilik masraflarına sahip marketlerin, %30-40 artış yapmadıkları takdirde zarar edeceklerini söyledi. Tavşan’a göre, halden 30 TL’ye çıkan bir ürünün markette 45 TL’nin altında satılması mümkün değil. Bu durumda, halden 40 TL’ye alınan domatesin marketlerde ortalama 52 TL’den satıldığı görülüyor.

Hallere Gelen Ürün Miktarında Azalma

Bayrampaşa ve Ataşehir hallerine geçen yıla oranla %3.5 azalan ürün miktarı, 2024 yılında toplamda 2 milyon 750 bin 633 ton olarak gerçekleşti. Bayrampaşa Haline 2 milyon 75 bin 271 ton, Ataşehir Hali’ne ise 675 bin 362 ton ürün girişi oldu. Meyve girişleri Bayrampaşa Hali’nde 769 bin 717 ton, Ataşehir Hali’nde ise 261 bin 85 ton olarak kaydedilirken; sebze girişleri ise Bayrampaşa Hali’nde 1 milyon 305 bin 554 ton, Ataşehir Hali’nde ise 414 bin 277 ton oldu.

Related Posts

Rusya Merkez Bankası Eylül 2022’den bu yana ilk defa politika faizini düşürdü

Rusya Merkez Bankası, Eylül 2022’den bu yana ilk defa politika faizini düşürerek yüzde 21’den yüzde 20’ye indirdi. Bankadan yapılan açıklamada, enflasyonist baskının son dönemde azalmaya devam ettiği belirtildi.

81 ilde çevre haftası renkli etkinliklerle kutlandı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı koordinasyonunda “Plastik Kirliliği ile Mücadele” teması ve “Çevrene İyi Bak” sloganıyla 81 ilde Türkiye Çevre Haftası etkinlikleri düzenlendi. Ankara’daki kutlamaların adresi Saraçoğlu Mahallesi, İstanbul’daki kutlamaların merkezi ise Beykoz Millet Bahçesi oldu.

Muğla’nın turistik ilçelerinde bayram tatili yoğun geçecek

Muğla’nın turistik ilçeleri, Kurban Bayramı tatilinde de yerli ve yabancı misafirlerini ağırlayacak.

Günlük elektrik üretim ve tüketim verileri (5 Haziran 2025)

Türkiye Elektrik İletim AŞ verilerine göre, saatlik bazda dün en yüksek elektrik tüketimi 40 bin 454 megavatsaatle 15.00’te, en düşük tüketim ise 27 bin 760 megavatsaatle 07.00’de gerçekleşti. Günlük bazda dün 856 bin 849 megavatsaat elektrik …

Fiyat artışları dur durak bilmiyor: İstanbul’da yaşam maliyeti 4 asgari ücretin üstünde!

İstanbul’da yaşam maliyetinde son dönemde önemli artış yaşandı. Ailelerin gündelik harcamaları yükselirken, kentte hayat pahalılığı dikkat çekiyor. Bu durum, birçok kişinin bütçesini zorluyor.

Konkordatoya yeni bakış: İflasın eşiği değil yeniden doğuşun formülü

Ticaret hukuku ve borç yapılandırmaları alanlarında uzman Avukat Ayten Hiçyılmaz, konkordato sürecinin kritik noktalarına dikkati çekerek, şirketleri uyardı. Hiçyılmaz, “Ben konkordatoyu bir koruma kalkanı değil, stratejik bir yeniden yapılanma planı …