Trafik sigortasında korkutan senaryo!

Sigortacılık sektörü trafik sigortasında serbest tarife istiyor.

Bir süredir sektör temsilcileri tarafından dillendirilen bu talep, 28 milyon araç sahibini yakından ilgilendiriyor.

Son olarak bu ay içinde, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, konuya ilişkin şunları söylemişti:

“Şu ana kadar yeni düzenlemenin 30 maddesini tamamladık. Yeni kanunla birlikte sektör biraz daha rahatlayacak. Hedefimiz serbest fiyatlandırmaya geçmek. Bunun daha sağlam olması için Sürücü Sicil Belgesi altyapısı oluşturuyoruz. Serbest tarifeye geçtiğimizde sigorta şirketleri müşterilerine daha net ve doğru bir şekilde fiyatlandırma yapabilecek.”

Sektör havuz trafik sigortası sisteminden şikayetçi. Eroğlu’nun “Daha net ve doğru fiyatlandırma” sözleriyle tarif ettiği durumun ise, bu kez vatandaşın şikayetine dönüşecek nitelikte olduğu belirtiliyor.

Hükümetin, vergi gelirlerini artırmak için serbest tarifeyi destekleyebileceği, bunun gerçekleşmesi halinde de trafik sigortası ücretlerinin oldukça yükseleceği ve böylece faturanın yine vatandaşa kesileceği yorumları yapılıyor.

Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) 2023 Temmuz Durum Raporu’na bakınca, sektörün zararından bahsedilirken, bunun temel nedeninin mevcut havuz sisteminin taban ve tavan fiyatlandırması ile ekonomik durumun bağdaşmamasın olarak gösterildi. Enflasyonist ortamda en az yüzde 40 artış yapması gerekilen nisan ayında indirim yapılmasının sektörü olumsuz etkilediğine dikkat çekildi.

Raporda, “Yılda 3-4 kaza yapan kötü sürücülerin cezasını kaza yapmayanlar çekiyor” denirken, serbest tarifeyle, bu kötü sürücülerin yüksek primlerle disiplin altına alınabileceğinin de altı çizildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x